måndag 7 december 2009

Dragon Flag

Datum: 091207 Måndag
Tid:15.30

Lekte med Parallettes i 15 min

Tid 20.15 (45 min)
Lite mera parallettes och Rehaswing som uppvärmning.
Sedan började jag med VO2max protokollet av Kenneth Jay (15 s snatches och 15 s vila) med 16 kg kettlebell. Man skall köra det i ca 40 min, men jag tröttnade efter 16 min (fick dessutom en blåsa i höger hand). Tyckte inte det var så himla jobbigt, men om man fotsatt så hade det kanske blivit det. Man skall visst göra ett test för att se hur många snatches man skall göra på 15 s. Inte gjort det, men jag körde med 7 st.
Läs mer om VO2max här

Testade även Dragon flag som jag läste om här. Riktigt jobbig för magmusklerna. Orkade inte gå upp om jag gick hela vägen ner, men det var inte långt kvar.



Körde lite bicepsculr också.

Höll ett Corepass på ÖRC. Använde Flow Tonic Pads i större delen av passet. Gjorde de flesta övningar så det var lite träning för mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar